Tehnike brzog učenja

Tehnike brzog učenja objedinjuju tri bitne tehnike, a to su: tehnika brzog čitanja, tehnika vođenja beleški i tehnika memorisanja podataka. Ove tehnike značajno olakšavaju život i u mnogome povećavaju naše moći učenja. Namenjene su za sve ljude koji žele da ostvare svoje životne ciljeve i za one koji žele da pokrenu nove projekte. Za one koji žele da promene svoje navike ili da dostignu određena pozitivna stanja. Namenjene su preduzetnicima, piscima, profesorima i svima onima koji rade sa ljudima, upravljaju timovima i projektima. Mlađim i starijim učenicima, kao i studentima i svima onima koji žele da usvoje nova znanja i veštine. U nastavku teksta saznaćete kako učiti brže i lakše.


Tehnike brzog čitanja

U današnjem brzom načinu života okruženi smo mnogobrojnim informacijam. Dobijamo mejlove, sms poruke, izveštaje, ponude, pisma i ostala dokumenta i sve te informacije je potrebno da brzo primimo i procesuiramo. Tehnikama brzog čitanja se podstiče duplo brže čitanje, čak i troduplo brže od uobičajenog načina čitanja na koje smo svi od malena naučeni. Ovim tehnikama se skraćuje vreme potrebno za učenje uz potpuno razumevanje gradiva. Tehnike brzog čitanja pomažu da se tekstovi čitaju na efikasan način i da se glavne ideje shvate mnogo brže.

Tehnike pisanja beleški

Tehnikama pisanja beleški se uči nov način “hvatanja” beleški koji se razlikuje od tradicionalnog načina koji je linearan i većini ljudi dosadan i nezanimljiv. Mape uma su izvrsna tehnika kojom se bolje pamte podaci u odnosu na klasičan način zapisivanja beleški. Razlog za to leži u tome da mape uma koriste vizuelne dijagrame koje naš mozak mnogo bolje pamti. Mape uma su struktuirane informacije koje su prestavljene kroz slike, reči, brojeve, boje. Jedna slika ili simbol sadrži mnogo više informacija koje lakše pamti naš mozak.

Dokazano je da naš mozak meomoriše informacije u obliku drveta. Prvo pamti glavnu ideju, a zatim od nje grana druge ideje koje su povezane sa tom osnovnom. Iz tog razloga mape uma se slikaju tako što se prvo napravi centralna ideja ili tema od koje se povlače linije prema ostalim povezanim idejama. Tako se pravi jedan radijalni oblik ili oblik drveta. Metodom mape uma angažuju se obe hemisfere mozga. Proces učenja putem mapa uma je zabavniji i kreativniji i omogućava da se najsloženije informacije lako savladaju.

Tehnike za poboljšanje memorije

Još jedna važna tehnika brzog učenja je tehnika poboljšanja memorije. Kroz ove tehnike se upoznajemo sa tim kako naš mozak radi, kako prima informacije i kako je najbolje da se iskoristi njegov rad. Kroz ove tehnike se uči koje je najbolje stanje uma u koje bi trebalo da se dovedemo kada memorišemo informacije. Ove tehnike primenjuju privatne srednje škole, kao što su one koje se nalaze u okviru srednjoškolaskog obrazovnog centra Smartanac, kako bi pomogli svojim učenicima da lakše savladaju gradivo, ali ih često koriste i studenti.

Proces memorisanja se odvija u tri faze: unošenje, zadržavanja i prisećanja. Unošenje se odnosi na skladištenje informacija u naš mozak. Zadržavanje je sposobnost zadržavanja informacija, a prisećanje koristimo kada iznosimo informacije koje su nam potrebne. Najveći problem pamćenja informacija se javlja zbog lošeg unošenja informacija u naš mozak. Tako ne možemo da zapamtimo veliki broj podataka ili sve stavke sa dugačkog spiska, čak i imena ljudi koje upoznajemo. Zato je najbitnije kako unosimo informacije da bi mogli što duže da ih zadržimo i da ih se prisetimo onda kada nam je to potrebno. U tome nam pomažu tehnike memorisanja podataka.

Kod memorisanja podataka veoma je bitno da vizualizujemo podatke i da ih pretvorimo u slike jer tako mozak bolje pamti. Putem asocijacija se povezuje nova informacija sa nečim što već znamo. Novu informaciju možemo da povežemo sa nečim što je nama prijatno i lepo kako bi je je bolje zapamtili.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *