Obukom vozača do bezbednijeg saobraćaja

Godinama unazad najviše se brine o bezbednosti svih učesnika u saobraćaju. Upravo zbog ove činjenice dogodile su se brojne i hitne promene u Pravilniku o saobraćaju, te u brojnim zakonima koji ga se tiču. Povećane kazne, iznosi koji su definitivno učinili da se neke stvari više poštuju, kazne za stvari koje ranije zakonom nisu bile ni obuhvaćene, promene u svim ostalim segmentima zakona, definitivno su dovele do toga da se brojke o nezgodama usled nepoštovanja zakona umanje.

Međutim, najveću promenu doživele su auto škola, kao i obuka vozača, što je svakako nerazdvojna celina. Upravo su odavde krenule najveće promene, budući da se pošlo od samog korena problema, kao osnova koji bi trebalo da bude dobar i kvalitetan, kako bi i saobraćaj bio bezbedan i siguran za sve.

Propisi za auto škole

Uzmimo za primer neku od auto škola koje su postojale i ranije, možda i decenijama pre ovih promena, tako je određena auto škola Novi Beograd morala da izmeni brojne stvari u svom poslovanju i samim posedima, kako bi nakon svih nastalih promena mogla da nastavi sa radom. Međutim, promene koje su morale toj auto školi Novi Beograd da se dogode išle su samo u tom pravcu da obuka vozača bude što kvalitetnija i podrobnija, kako bi se na samom početku dobio vozač koji će imati određeno iskustvo za bezbednu vožnju. Tu su najpre zahtevane prostorije za teorijsku nastavu, sopstveni poligon za početno obučavanje vožnje, potrebna motorna vozila za sve kategorije, predavači, instruktori i slično. Nakon toga, promene su usledile i na samu obuku.

Obuka vozača

Obuka vozača se danas u velikoj meri razlikuje u odnosu na vreme kada su svi do vozačke dozvole dolazili već nakon mesec dana obuke i polaganja. Obuka vozača za C kategoriju, recimo, traje nekoliko meseci, jer se uvidelo da je to jedini način da se dobije i kvalitetan vozač koji će poštovati, ali najpre znati sva pravila ponašanja u saobraćaju, te vozač koji ume i zna da vozi, da se ispravno ponaša u svim situacijama na putu. 

Obuka vozača za C kategoriju podrazumeva teorijsku i praktičnu, nakon svakog završenog odeljka polaže se završni ispit koji govori da li je kandidat spreman na dobijanje svoje  vozačke dozvole za kamion. Kako teorijska, tako i praktična nastave, traju ukupno po 15 školskih časova i raspoređuju se po unapred određenim pravilima i terminima. Nakon završene teorijske obuke od 7 časova polaže se test, nakon kojeg dolazi i polaganje vožnje.

U celom ovom procesu učenja, kada je u pitanju teorija, odnosno učenje pravila ponašanja u saobraćaju, te učenje signalizacije na putu, jedna od najvećih olakšica koje danas postoje, a koje obuku vozača čine kvalitetnijom, jesu online testovi. Svaka promena u pravilima odmah se evidentira u online testovima, pa su i sami kandidati blagovremeno obavešteni, bez bojazni da neće znati do zvaničnog polaganja, ali pored toga ovi testovi imaju brojne benefite za kandidate koje raniji vozači nisu nikada imali. Najvažnija stavka jesu lakše učenje, te lakše pamćenje i zadržavanje u memoriji svega naučenog. 

Obuka vozača se danas završava kao i pre, polaganjem ispita, te dobijanjem vozačke dozvole. Međutim, promene su se i tu dogodile, kako bi se opet uticalo na veštine i iskustvo novog vozača, pa je tako svaka nova vozačka dozvola probna, ima određene granice i zabrane koje se moraju poštovati određeni period, nakon čega se dobija standardna, vozačka dozvola koja potvrđuje da je jedan vozač spreman na svaki vid vožnje.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *