Generacijski jaz u zrnu kafe: ko kakvu kafu pije?

Od muzike koja odvaja osobe različite starosne dobi, svojevrsnih vrednosti, preko mode, dođosmo do toga da čak i šoljica kafe može da napravi generacijski jaz. Ko bi rekao!?

U svojoj biti, kafa je i dalje napitak koji se piva sa uživanjem i neviđenom radošću, pa nema prilike kada se ona izbegava, a posebno će svi izdvojiti, bez obzira na to da li govorimo o srednjoškolcima, studentima, zaposlenima ili penzionerima, jutarnju kafu kao najbitniju. Ne samo zbog toga što budi i krepi telo, već i zbog činjenice da je svim kafopijama jutarnja kafa ritual posvećen sebi, svom umu, telu, dobrom početku dana. Ali, ko kakvu kafu pije? Ko više beži tradicionalnim oblicima kafe, ko uživa u njenom ispijanju kafe, a kome su nove tehnologije postale bliskije. Dve najvažnije grupacije u svetu, milenijalci i generacija Z, mogu se danas podeliti i po ovom pitanju, jer se razlike u ispijanju crnog napitka ozbiljno vide.

Kakvu kafu piju zumeri?

Prisetimo se malo ko su to zumeri. Popularno nazvani prema bumerima, osobama rođenim nakon prve polovine prošlog veka, zumeri su u stvari oni koje skoro pa stručno nazivamo generacija Z. Mladi rođeni u periodu devedesetih godina i prvih godina novog milenijuma, predstavljaju grupaciju nazvanu generacija Z kao oznaku za one rođene u vreme kada je internet nastao i počeo da menja svet. U najvećoj meri, to je generacija koja više svet ne može da zamisli van digitalizacije. A to se, nekako, prenelo i na kafu.

Osim što često ispijaju ovaj napitak uz video pozive i online sastanke, generacija Z je ljubitelj aparata koji pripadaju novoj tehnologiji, pa tako koriste i kapsule za kafu koje osvežavaju. U čemu je tajna takvog napitka i ljubavi prema njemu?

Kapsule za kafu koje osvežavaju, bude, prave nepcima pravo zadovoljstvo usled brojnih usluga, predstavljaju deo nove tehnologije i nečega što ranije nije bilo. I eto alarma, čim je novo i digitalizovano, generacija Z se budi i jednostavno mora da proba. Baš kao što njeni pripadnici prvi moraju da probaju bežične slušalice, nove gedžete, tako je i kada se pojave nove kapsule za kafu koje osvežavaju već činjenicom da nisu deo ustaljenosti i prošlog veka, bar onog njegovog većeg dela kada internet jednostavno nije postojao. Da li će od kapsule za kafu doći i do kapsule za obroke, ostaje da vidimo.

Za razliku od generacije Z, milenijalci verni tradiciji

Dok je generacija Z okrenuta svemu novome, posebno onome što ima veze sa internetom, društvenim mrežama, trendovima koji su viralni i virtuelni, milenijalci idu za tradicijom uživajući u stvarnosti i van telefona, kompjutera i wi-fi signala. Zato se najradije odlučuju za šolju jake, crne, domaće kafe, skuvane u džezvi. I to je poseban ritual kojem se poklanja pažnja u jutarnjim časovima, nakon buđenja. Ne postoji skoro nijedna druga opcija koja bi zamenila taj ugođaj u momentima nakon napuštanja toplote kreveta. 

Nakon te jutarnje, tradicionalne kafe sa šporeta, prepuštaju se čarima late, espresa, uopšte kafe koja se ručno muti ili pravi u sada već starim verzijama aparata, uživajući u terasama i enterijerima kafeterija, restorana, parkova… i tako, skoro pa jednostavno, kafa je postala zrnce koje pravi još jedan generacijski jaz i razliku, ali je i dalje u svakom svom obliku najbolji povod za priču i druženje. 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *